diumenge, 13 de maig del 2012

Primera sortida amb la Specialized

Aquest dissabte estreno en condicions la bici de carretera fent la primera sortida.

La ruta escollida ha estat la Vall del Llémena, sortint de Girona direcció St. Gregòri i un cop passat aquest poble seguir direcció Llorà.  Destí... St. Martí de Llemena.

Després dels ajustos tant de l'alçada de la tija com de la inclinació del manillar, sembla ser que ara ja tinc la bici a mida.

Ara que ja tinc els pedals montats:

Era el moment d'estrenar-la amb una sortida en condicions.

Les primeres sensacions que un té al començar en aquest món de la roda "prima", és que els km van avançant de forma molt ràpida... no t'adones i vas acumulant quilómetres i quilómetres a les cames. No és tan "explosiu" com amb la BTT, aquí la qüestió és agafar un ritme, una cadència i seguir rodant.

Un altre tema que a priori a tots ens ha preocupat suposo que durant les primeres sortides amb la bici de carretera, és el respecte dels conductors que et tenen. Per ara els únics ensurts que he arribat a tenir han estat dins de ciutat, en canvi a carretera tots han respectat el 1,5m de distància (espero que continui, encara que estic convençut que m'haig d'endur algun ensurt).


La ruta, et porta per Llorà (just a sota del parc infantil hi ha una font d'aigua natural, per ara no tinc problemes gastrointestinals), la Riera del Llémena, St. Martí de Llemena (aquest ha estat el meu destí final), però es pot continuar fins les Planes d'Hostoles. He vist un trencant que indicava la direcció de Bescanó (10km), penso que la propera sortida per aquesta zona l'agafaré i tornaré per la banda de Bescanó.

Com deia m'he donat mitja volta a St. Martí de Llémena, ja que al ser la primera sortida anava amb la por d'acumular masses km a les cames i no sabia en quines condicions físiques podría tornar cap a Girona. Després de veure que a St. Martí el conta quilòmetres rondava els 20km he considerat que era el moment de girar cua i tornar a casa.


La tornada ha sigut molt ràpida perquè gairebé tot fa baixada i vas enllaçant diferents curves molt ràpides (amb aquesta bici et permet inclinar-te més que amb la de montanya). Ara em falta agafar més traça amb aquesta bici.

Total que en arribar a casa he vist que finalment he fet 43km, i el més bó és que les cames no em fan mal, no tinc cap molèstia. Tinc la sensació que amb la bici de carretera podré arribar a fer molts km sense problemes.