dilluns, 19 de desembre del 2011

Diumenge per Blanes-Lloret

Com aquest diumenge ja és el segon que obren els centres comercials per la campanya de Nadal, he hagut de sortir sol amb la bici.

I aprofitant que anava sol m'he quedat per Blanes i així aprofitava per descobrir nous corriols al voltant del paratge del Vilar.

Sorto del barri dels Pins i ens dirigim els càmpings (zona totalment turística a l'estiu), des d'allà enllaço pels camins de les hortes per anar a sortir a la ctra. de Malgrat a Blanes, aprofito per passar per sota del pont del riu La Tordera i dirigir-me direcció la planta desalinitzadora. Un cop arribat aquest punt anem paral·lels al riu la tordera, entre canyes i més canyes.

És un caminet estretet a on passo molta fred, les mans se'm queden glaçades (hauré de mirar si el Tió em porten un guants una mica més contundents contra la fred). Entre les baixes temperatures i la humitat del riu al meu costat la sensació tèrmica és molt baixa... no em sento les mans... però en canvi els peus

Les darreres plujes i innundacions a la zona fan que em trobi el camí que habitualment agafo tallat i em fa canviar de plans. Sembla ser que la canalització que hi ha deu haber petat o s'ha tapat amb tantes canyes i diferent material que ha arrossegat l'aigua.

Aquest imprevist fa que hagi de creuar les vies del tren i sortir a la carretera entre la cruïlla de Blanes i Tordera, concretament a l'alçada d'un taller que "tunejen" cotxer per fer-los semblar als Ferraris (i ho aconsegueixen eh!!).

Total que haig d'agafar el carril bici (asfaltat) fins arribar a la nova sortida de l'autopista de la costa, allà torno a agafar la vella ctra. direcció el Santuari del Vilar.

Un cop arribo al Santuari, faig el meu habitual ritual; comprar un parell d'espelmes i deixar-les a la verge (i això que em defineixo com agnòstic... menys mal...).

Un cop presentat el meus respectes a la Verge, segueixo fins arribar la cruïlla de la creu. En aquest punt hi ha 3 opcions, 2 d'elles van direcció Lloret de Mar i l'altre torna a Blanes per un corriol molt divertit.
Com vaig sol i no em vull liar gaire em decideixo baixar per l'opció fàcil, la baixadeta i cap a casa.
La baixada està plena de xargaix al ben mig, fent molts cops que hagi de baixar-me de la bici per tal de no arriscar més del que toca.

Arribo per la part del darrera del nou complex esportiu de Blanes, per la part de darrera de la nova zona esportiva, agafo un parell de caminets tot i creuant una riera.

Aquesta zona és molt maca i penso que deu donar molt de si, hi ha molts caminets per descobrir. La propera farem la inspecció d'aquesta zona.

I com la ruta han estat uns 20km, aprofito per anar a veure el nou port i fer un parell de fotos.

PD: La tarda del diumenge me la passo a urgències. Vaig patir una greu crisi asmàtica, ventolín inhalat amb oxigen, cortisona, etc, etc... per tant ara em toca fer una aturada tècnica i esperar a que em recuperi. A veure si amb una miqueta de sort aquesta no serà la última sortida de l'any.